Editor tells news staff not to give CBS bad press

After the Dayton Daily News ran a review of the fall TV season giving all the networks mediocre grades, an editor for Cox Media Group, which owns the paper and the local affiliate, issued the edict in a memo.

Ragan Insider Premium Content
Ragan Insider Content

“Our news station—WHIO-TV is a CBS-affiliate station,” wrote Editor Rashida Rawls. “We do not want to run any stories that cast our station in a negative light or even allude to it negatively.”

The article that prompted the memo wasn’t even a Daily News story. It was a wire feature from the Minneapolis Star Tribune that the Daily News ran. In it, each network earned a middling grade or worse. CBS got a C.

Romenesko contacted Cox, and the company’s Ohio communications manager, Mike Athmer, wrote that the company’s partnership with WHIO does not compromise the Daily News‘s objectivity.

To read the full story, log in.
Become a Ragan Insider member to read this article and all other archived content.
Sign up today

Already a member? Log in here.
Learn more about Ragan Insider.